torsdag 14 oktober 2010

Ny möbel

Jag är plötsligt ägare en en möbel, gjord av en LTH-student i en kurs för några år sedan. Sedan dess bortglömd i snicken och senare utställd en månad, exponerad för väder och vind, i väntan på bortförande till slutförvar. Tiden var nog perfekt, ursprungsfärgen var "metall", nu är den snarare "rost". Gjord i ett stycke stål som skurits och böjts till denna imponerande, asymmetriska pjäs. Sits i plywood med något slags gummiöverdrag. Primärt ska den nog inte användas som stol, snarare agerar den nu objekt i ett tidigare tomt och trubbigt hörn av lägenheten. Goda förvaringsmöjligheter ger den. Jag är mycket nöjd.

3 kommentarer:

  1. Hur många stycken är själva stommen sprungen ur? och hur har den fått den där färgen? En fin stol är det hur som helst...

    SvaraRadera
  2. Vänta nu, du kanske inte hörde att den är gjord i ett stycke? Berättade jag att den har rostat helt naturligt tack vare lundaregn och ditovind? :)

    SvaraRadera
  3. Hej Sebfor.
    En kompis till mig hittade den här sidan och jag tänkte att du kunde få ritning som jag gjorde till det projektet 2007
    http://matslovesit.blogspot.com/2011/08/archival-german-steel.html

    SvaraRadera