lördag 23 januari 2010

Nedräkning

En vecka kvar, om sju dagar är jag hemma. Ska bli skönt, januari var ovanligt intensiv för att vara TU/e. Vi fick betyg i fredags för masterprojektet, första gången i arkitektursammanhang. Publik dom med motivering, det är man ju inte så van vid heller för den delen. Vi fick 8,5 vilket innebär 9 i den tiogradiga skalan där 10 inte används. Så det får man ju vara nöjd med. Lite mjäkig var hon som vanligt, professor Curulli, men sade ändå att vi visat "resistance" under handledningstillfällena. Det var negativ kritik, men jag förstod precis vad hon menade. Ändå ville jag säga emot, började prata om frustrationen över utebliven arkitekturdialog. En känga fick även universitetet i stort för sin oförmåga att ta hand om utbytesstudenter. Jag kunde ha varit tyst.
Straffet kom redan i korridoren då jag råkade stöta till en modell som föll i marken i bitar. Rapport hos en av sekreterarna som skrev ett mail till både professorn och studenten som gjort modellen och frågade efter mitt namn, adress, telefonnummer och nationalitet. Sedan skulle jag skriva mail till samma personer och be om ursäkt samt vidarebefordra det hela till tanten. Naturligtvis gjorde jag som hon sade. Så här skrev hon:

Hüsnü, Thijs

Sebastian Fors (Zweed) liep vandaag een maquette om van Huize Tjaarda Mees o.a. van Thijs Giellert.

Sebastian neemt nog vandaag contact met jullie op.

Ik heb geprob. Thijs telefonisch te bereiken maar Thijs nam niet op.

Sebastian zal zelf nog rechtstreeks contact met jullie opnemen.

De maquette ligt nu op secr. vloer 7

Met vriendelijke groet,

Rietje K



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar