måndag 26 oktober 2009

Adolfsberg måndag


Det blir inte jättemycket gjort här hemma i Sverige. Det är väl förresten inte heller meningen. Henrik kom på snabbvisit till stan under gårdagen. Lunch i Stadsträdgården, promenad i rockar i höstrusk. Konversation i samförstånd. Av detta mår jag bra, för social kontinuitet har ganska mycket lyst med sin frånvaro i Eindhoven (av naturliga skäl).


Jag läser Peter Eisenmans Inside Out för att jag har den möjligheten, Ernst Brunners samlade dikter för att jag vill och Colin Rowes The Mathemtics of the Ideal Villa för att jag behöver. Det är så lugnt att jag får ro, kanske till och med andrum att skriva, producera lite prosa.

Klippte mig idag, det blev bra och lagom långt. Frågade om vaccination mot den där baconfebern också på vårdcentralen, men de börjar inte förrän nästa vecka med sin massvaccination på Örebromässan. Det är uppenbarligen ingen hejd på katastrofhandlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar