torsdag 12 november 2009

Mellankritik

Imorn är det fredag. Den trettonde. Vad passar då bättre än en mellankritik i Waterfrontprojektet? Nervös är jag inte, tvärtom är jag rätt nöjd; både med grupparbete, effektivitet och resultat. Vi jobbar mycket med plattor, sprickor, tektoniska rörelser och kaos. Vi tror det kan bli bra för s'Hertogenbosch, det tror vi verkligen. Och det kommer vi säga imorgon inför professor Curulli, stadsarkitekterna i Den Bosch, Eindhoven och nån förståsigpåare från (just det!) Amsterdam.

Helgen kommer med största sannolikhet att spenderas på annan ort än Eindhoven, vart är dock ännu inte fastställt. Cykling blir det nog inte; min gamla Gazelle gjorde sin motsatsen-till-jungfruresa till Belgien under söndagen och fastställdes sedan som mer eller mindre irreparabel av cykelgubben. Nu står hon uppställd framför skolan inför sista vilan. Hon är redan ersatt av en Gazelle modell herr, utan vare sig växlar, handbroms eller ringklocka. Holländarna tycker att den är spartansk. Jag föredrar "formmässigt ren" och "förhoppningsvis driftsäker". Men inför imorgon kan jag bara lyckönska mig själv och de andra två i team Plates&Chaos: ForssVignaliXue! Gruppbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar