torsdag 10 september 2009

En elak gubbe

Har just mött en elak gubbe. Sang Lee heter han och är professor pa TU/e. Jag ar (nu struntat jag i prickar eftersom jag sitter i skolan utan ä, ö med flera livsviktiga tecken) inte med i hans projektstudio, men motte honom under lunchen, efter att han just skallt ut mina medstudenter for att de var lazy shit (d.v.s. mycket samre an i Delft dar han vanligtvis arbetar). Han hann under var lilla stund saga att svenskar ar lata och nar jag sade att jag aven studerar civil engineering sa fragade han vad som egentligen var fel med mig. Innan han lamnade bordet ikladd en svart skjorta med illgrona sömmar, mumlade han "bridges, you should do bridges". Daniel Liebeskind har han jobbat med ocksa "I was in the project in Osnabrück. I basically designed it myself". Lille man, blas ut lite av luften du bär pa darinne. Den gor mig inte imponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar