tisdag 25 augusti 2009

I händerna på holländsk byråkrati 1.

Det var måndag, min tredje i Holland. Det var en dag som jag verkligen hade sett fram emot, äntligen skulle jag få börja och träffa mina klasskompisar/kursare. Hittills har jag mer eller mindre uteslutande hängt med industriella ekonomer, som alla visserligen är mkt trevliga, men som inte riktigt delar hela mitt intresse för byggnader osv. 

Hursomhelstså; jag tog min Gazelle till skolan och gick till rätt rum vid rätt tid. Jag möttes av följande meddelande: Introduction is next Monday (31/8). See mail! Jag var som tur var inte ensam om att inte ha sett koordinator Henny Houbens e-brev som hon skickat 60 min (!) innan utsatt tid. Förbannade kvinna! Skamlös var hon till råga på allt! Jag frågade om hon kunde ordna någon aktivitet för mig. Det kunde hon inte. Jag skällde en stund. Sedan samtalade jag med mina medstudenter. Vi bestämde att jag skulle ordna en resa till Amsterdam på onsdag. Det blir nog bra, mkt bra. Några träffade jag igår också i tysken Bernhards hus på Tongelresestraat 496 (i denna villa verkar mer eller mindre samtliga utbytesstudenter på ett eller annat sätt bo/vistas). Sedan gick vi till bardistriktet ("centraleuropas längsta") där vi mötte andra tyskar, spanjorer, turkar, svenskar osv. På det hela taget trevligt, förutom att växel nummer två (min favorit) gick sönder på cykeln. Skit samma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar